Menu Zamknij

Wycieczka łapskich seniorów „Śladami mazowieckich przodków”.

Wrzesień to pora kalendarzowej jesieni, kolorowej, romantycznej pory roku. Wieczory stają się coraz dłuższe, drzewa mienią się cudownymi barwami, a w niektórych sercach zaczyna gościć nostalgia za minionym.
16 października beneficjenci projektu „Czas darowany nam – aktywność fizyczna seniorów” wyruszyli w nastrojową wycieczką do Ciechanowa, Opinogóry i Przasnysza.

Pierwszym miejscem, jakie zwiedziliśmy, był pochodzący z pierwszej połowy XV w. Zamek Książąt Mazowieckich w Ciechanowie, położony nad rzeką Łydynią. Za miejscem budowy zamku przemawiał fakt, że za jego murami przebiegała granica Państwa Krzyżackiego, tak więc był to zamek nie tylko obronny, ale także graniczny. Nad zamkiem górują dwie baszty, w których prezentowana jest broń palna, kusze, rycerskie zbroje oraz sale ukazujące życie codzienne w minionych wiekach. Po zwiedzeniu Zamku Książąt Mazowieckich, wysłuchaniu jego dziejów i legend, udaliśmy się do Rezydencji Krasińskich w Opinogórze, jednego z najbardziej romantycznych miejsc w Polsce.
Zwiedziliśmy zespół pałacowo-parkowy składający się z wielu obiektów otoczonych przepięknym parkiem, a wizytówką tego miejsca jest bardzo charakterystyczny neogotycki pałac, który pełnił funkcję pawilonu ogrodowego.  Cały obiekt bardzo silnie związany jest z rodziną Krasińskich. Podziwialiśmy tu galerię portretów, salę wystaw czasowych oraz powozownię.
Ostatnim punktem wycieczki była wizyta studyjna w przasnyskiej bibliotece. Obejrzeliśmy prezentację ukazującą działania placówki, zwiedziliśmy pomieszczenia przyglądając się nowinkom technicznym i ciekawej aranżacji oraz wysłuchaliśmy informacji o ciekawej historii Przasnysza. Wizyta przebiegła w ciepłej i serdecznej atmosferze, a podziękowaniem za miłe przyjęcie była publikacja pt. „Łapy-miasto przy kolei” złożona na ręce pani dyrektor Małgorzaty Sobiesiak.
Wróciliśmy w późnych godzinach wieczornych w bardzo dobrych nastrojach, zadowoleni z udanej wycieczki, bogatsi w zdobytą wiedzę na temat historycznych miejsc w Polsce. Zapraszamy serdecznie do kolejnych działań projektowych.