Menu Zamknij

Wycieczka UTW Łomża – Nowogród – Drozdowo

W dniu 12 września 2015 r. studenci UTW wzięli udział w wycieczce. Pierwszym punktem było zwiedzanie Łomży. Historia Łomży sięga IX wieku, to wtedy powstała tu pierwsza osada. Prawa miejskie otrzymała od księcia mazowieckiego Janusza I 15 czerwca 1418 r. Rozkwit Łomży przypada na XV – XVI. Ma ona bardzo urokliwe położenie – na wzgórzu. Zwiedziliśmy katedrę, kościół Kapucynów, Rynek oraz nowo powstałe bulwary nad Narwią.

Następnie pojechaliśmy do Skansenu w Nowogrodzie, który został założony 19 czerwca 1927 roku przez Adama Chętnika  jako Muzeum Kurpiowskie. Jest drugim najstarszym muzeum na wolnym powietrzu w Polsce. Położony jest na wzgórzach, musieliśmy więc pokonać kilka wzniesień. Zwiedzaliśmy chaty z terenów Puszczy Kurpiowskiej. Najstarsza pochodzi z Gawrych z końca XVIIIw. Na uwagą zasługuje kuźnia, młyn wodny, spichlerz z Kadzidła i drzewa bartne.
         Ostatnim punktem naszej wyprawy było Drozdowo. Oglądaliśmy zbiory Muzeum Przyrody usytuowane w Dworze Stanisława Lutosławskiego. Pierwsza sala pokazuje nam jak wyglądał dawniej dwór, następne poświęcone są przyrodzie i ptakom. W drugim budynku zobaczyliśmy zbiory motyli i kilkanaście akwariów z rybami z różnych kontynentów. Bardzo nas zaciekawiła wystawa roślin leczniczych z tego terenu, które zostały wykonane ręcznie z papieru i bibuły.
         Na koniec naszej wycieczki było ognisko w pięknym parku, który otacza dwór. Upiekliśmy kiełbaski i pośpiewaliśmy. Było bardzo miło i wesoło, aż żal było odjeżdżać.